Artykuł
Rynek premium na fali wzrostu
Sytuacja na całym rynku mieszkaniowym
Wysokie ceny na rynku mieszkań nie zahamowały zainteresowania segmentem premium w Polsce. Perspektywy na nadchodzące lata są równie dobre. Klientów przybywa, nie tylko wśród Polaków, lecz także zagranicznych inwestorów
Ubiegły rok był kolejnym, w którym sprzedaż lokali premium osiągnęła rekord. Nabywców, według JLL Polska, znalazło 700 mieszkań. Dla porównania, przed 2021 r. roczna sprzedaż na rynku premium nie przekraczała 250 sztuk. Kiedy inflacja poszybowała w górę, sprzedaż wzrosła do 400. KPMG szacował wartość segmentu premium w branży nieruchomości w 2022 r. na 2,84 mld zł. Dziś mowa o ponad 3 mld zł.
– Zamożność polskiego społeczeństwa rośnie, co wpływa na popyt na dobra luksusowe, szczególnie na nieruchomości. W ostatnich latach obserwujemy rozwój zarówno w zakresie wiedzy konsumenckiej, jak i samych produktów – są one ciągle ulepszane i dostosowywane do aktualnych wymogów. Doświadczony klient premium potrafi trafnie ocenić atrakcyjność lokalizacji, jakość materiałów i wykończenia – tłumaczy Piotr Tarkowski, członek zarządu spółki deweloperskiej Allcon.