Artykuł
PREZENTACJA: TRANSPORT MORSKI
Nowa sytuacja na oceanach
O wyzwaniach w transporcie morskim i jak sobie z nimi radzić mówią eksperci DB Schenker
Mijają już ponad trzy miesiące, od kiedy rejsy przez Kanał Sueski zostały wstrzymane. Czy rynek przywykł do logistycznego paraliżu? Jakie są widoki na przyszłość?
![](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnB/sL3AvX2ZpbGVzLzM4MTY4MDAwLzI2Nz/I4MTZlLTFjZTgtNGY5ZS05YjQ0LTYzM/jRkYjdjNTdjZS0zODE2ODQ4MC5qcGcifQ.jpg)
Jakub Bączkowski, kierownik ds. FCL w Klastrze NEE: Niedawno obchodziliśmy 100 dni blokady. To na tyle długi czas, że sytuacja się ustabilizowała, co oznacza, że armatorzy, ale i klienci pogodzili się z faktem, iż tranzyt trwa dłużej. Zamiast 35 dni, jak miało to miejsce jeszcze pod koniec 2023 r., dziś zajmuje ok. 50 dni, w związku z koniecznością wytyczenia nowej trasy. Wydłużenie terminów ma również przełożenie na koszty. Trudno przewidzieć, jak będzie się zmieniać sytuacja w najbliższym czasie. Jesteśmy przygotowani na wspieranie naszych klientów w każdych okolicznościach.